Hosszú az út a rövidfilmekben

Szerda estére három utazós rövidfilmet válogattunk össze, hogy megmutassuk, milyen jól áll a roadmovie forma a rövidfilmeknek. A vetítést 18.30-kor kezdjük a Francia Intézetben. Elsőként egy friss francia darabbal, Marc Vittecoq és Sébastien Téot TARPAN c. filmjével indítunk, melyet két magyar film követ majd. Szabó Szonjától a Roadmovie, Tóth Barnabástól pedig az Újratervezés.

 

Marc Vittecoq színész-filmrendező személyesen kíséri a filmet Budapestre, röviden beszélt nekünk róla.

Miről szól a TARPAN című rövidfilmetek?

A film előkészületein együtt dolgoztunk a két színésszel, Frédérickel és Lionellel együtt. A munkák, már három évvel a forgatás előtt elkezdődtek. Először írtunk egy első verziós nagyjátékfilmforgatókönyvet ami a két karakter kalandjairól szólt, aztán a tervet félretettük és készítettünk egy rövidebb verziót, amiben végül semmi nincs meg az eredeti forgatókönyvből, de a téma ugyanaz, követjük a két férfi kalandjait. Rájuk alapoztuk a filmet, arra, hogy kik és milyenek is ők valójában, milyen a barátságuk, hogyan látják a világot. Főleg a barátságról és kettejükről szól ez a film.

 

Milyen filmek inspirálták a TARPANT-t?

Azt hiszem, hogy hamar elvesznék a gondolataimban, ha minden rendezőt és alkotót felsorolnék, akik inspiráltak a TARPAN elkészítésében. A hetvenes évek végéről a „Passe montagne” című film, Jean-François Stévenin francia színésztől, aki csupán három filmet rendezett, vagy a „Pas de repos pour les braves” Alain Guiraudie filmje. De a hetvenes évek régi amerikai road-movie filmjei is inspiráltak, mint a "Two-Lane Blacktop" Monte Hellmantól. De például az is nagyon fontos nekem, ahogy Lars von Trier viszonyul a közönséghez. Ezek nagyon különböző, de fontos példák.

 

Te színészként kezdted a karriered. Most rendezőként, hogy látod a színész mesterséget?

Nagyon fiatalon kezdtem a színházi színészetet, azután alkotóbb színész voltam Schilling Árpád mellett a Krétakörben, és valahogy természetesen kialakult, a színházi és filmes rendezői érdeklődésem. Nekem a rendező tevékenysége a színészi munkának egy természetes folytatása, hiszen színészként is fontos és természetes, hogy megtudjam rendezni magamat, hogy tudatosan használjam azokat az eszközöket, melyekkel kommunikálok a nézőkkel. Amikor rendezek, színházban, vagy forgatáson, akkor a színészekkel való munka egy komoly játék. Játszunk, egymást piszkáljuk, olykor provokáljuk. Az, hogy én korábban színész voltam, nagyon hasznos abban, ahogy a színészeket irányítom.

 

Mi a kapcsolatod Budapesttel?

Már 2007-ben együtt dolgoztam Schilling Árpáddal, ezért nagyon sokszor jöttem főleg Budapestre. Mióta az eszemet tudom, Párizs után Budapest az a város, ahol a legtöbb időt töltöttem el.

 

A TARPAN rendezőiről:
Marc Vittecoq a francia Conservatoire National Supérieur d'Art Dramatique-ban tanult a színész mesterséget. Számos projektben vett részt színészként és rendezőként Schilling Árpád mellett és a La Vie Brève kollektívában is.

 

Sébastien Téot a párizsi ENS Louis Lumière iskolában tanulta a mozgoképművészetet. A Cellulo Prod gyártócég társalapítójaként számos dokumentumfilmtervet fejleszt és gyárt.

Az esemény facebook oldala itt.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.